reklama

Kroky začínajúceho učiteľa v školstve I.

Neviem, či niekto z vás je učiteľ. Aké pocity, zážitky ste mali v prvom roku svojho pôsobenia v škole z "opačnej strany" barikády? Musím sa priznať, že na začiatku som mal pocit, že to zabalím. Zvedavosť na n-tú, nádej, radosť, túžba pretvárať mladých ľudí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Písal sa koniec mája, keď som si poslal žiadosť na školu, ktorá sa o pár mesiacov stala mojím prvým pracoviskom. Ja, 25-ročný mešťan z Trenčína, som zakotvil v pomerne veľkej obci neďaleko od môjho rodného mesta. Absolvent matiky a náboženskej výchovy z trnavských končín má na programe odlet na sever. Prvé dva týždne - to najhoršie, čo som si mohol predstaviť. a predsa ma čakali ešte perné časy. Ešte ani celý mesiac som neodpracoval a už som bral PN-ku. Na výplate som márne hľadal na pozícii stoviek číslo 4.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A niekto možno nebude veriť, ale na konci druhého mesiaca opäť pod paplónom. Do toho riadne kŕče po každom jedle, odchod do nemocnice - zrovna cez 1.prázdniny detí aj učiteľov. Hovorím si - ešteže sú prázdniny a mám aj dovolenku. Nestratil som veľa :) po návrate domov som nasadil tabletky na imunitu a dodnes som neostal doma v posteli. :) Snáď mi duša total neochorie, aby ani telo nepadlo ako hnilé jablko.

Keď sa skončili Vianoce, s príchodom učiteľov a žiakov do školy prišli aj tety Lenivosť a Nervozita obzvlášť šiestakov. Všetci vieme, že matika patrí k jedným z hlavných predmetov - mnohí to možno nechápu dodnes, aj keď 3.štvrťrok je už za nami. verím, že ak by rodičia viac komunikovali so svojimi deťmi a trošku viac by sa zaujímali, či sa učia, aj my učitelia by sme ľahšie dýchali. Keď sa človek stretáva so zameraním pozornosti na všetko ostatné okrem vzdelávania sa, paradoxne do žiackej knižky (ak ju žiak má) a klasifikačného hárku sa zapisuje: bol nepozorný... polopravda, že? bol pozorný, čo sa týka otvárania chipsov, najzaujímavejších diskusných tém v kuloároch piateho ročníka...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teším sa, že ma Pán doviedol až sem. Že som to nevzdal. Predpokladám, že teraz si už svoje nervy nejak ustriehnem :D Slová sa dnes vypúšťajú s veľkou ľahkosťou. Počuť ticho v triede je anjelská hudba! Nedivím sa, že ľudia čoraz viac vyhľadávajú prírodu, miesto pokoja..

Maťo Marko

Maťo Marko

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem slobodu, dobre využitý čas, som šťastný, že mám prácu a že môžem napredovať v sebarozvoji.. :) Zoznam autorových rubrík:  Vo svete mojej katolíckej vierSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu